3 x Concealer | Wie wint?

Concealer is een product dat tot mijn dagelijkse make-up routine behoort. Zelf heb ik zeer fijne huid onder mijn ogen en daar zie je al snel paarse/blauwe verkleuringen verschijnen. Concealer is dus een must om die verkleuring weg te krijgen en een wakkere blik te creëren. Veel heb ik er nog niet getest, maar diegene die ik reeds heb geprobeerd laat ik jullie vandaag zien. 

NYX HD Concealer – Fair  

Ik heb hier al veel lof over gehoord, maar het kon me slechts de eerste keer bekoren. Vorm van de applicator en de kleur waren perfect, maar bij het aanbrengen van de concealer had ik het gevoel dat er niet genoeg met de wand meekwam. Waardoor het nogal een droog gevoel geeft als je het onder je ogen smeert. Ik vond het gewoon geen aangenaam gevoel. Ook het natuurlijk effect mis ik wat met deze concealer, van dichtbij valt het namelijk op dat je er draagt. De tubes zijn ook maar klein van formaat en bij dagelijks gebruik doe je er slechts een paar maand mee. De kleur Fair is ook snel uitverkocht in de NYX, dus sla voldoende reserve in. Ik kocht ook eens de Porcelain versie, maar die is veel te roze voor mij. Ik heb liever een geel-achtige tint.

Catrice Liquid Camouflage – 10 Porcellain

Deze gebruik ik nu al het langst – maar vooral omdat ik nog geen betere heb gekocht. De kleur is ideaal voor mijn gezicht, maar helaas wordt er veel product door de (fake) beautyblender geabsorbeerd. Daardoor is ook de dekking iets minder. Hoewel de beautyblender dus product terug opneemt, ziet de concealer er wel wat cakey uit. Meer blenden maakt het ook niet perfect, want je veegt gewoon concealer weg. Een optie is om voor een kwast te gaan, wat je een iets beter resultaat geeft. Ik heb ook de indruk dat de concealer snel in fijne lijntjes trekt, en dat is uiteraard ook niet de bedoeling.

Catrice Camouflage Cream – 10 Ivory 

Een heel andere substantie is de cream concealer van Catrice. Hier heb ik een beetje een haat-liefdeverhouding mee. Kleur is top, geeft goede dekking en je krijgt het mooiste resultaat als je het aanbrengt en blendt met je vingers. Hier moet ik wel zeggen dat het niet altijd gemakkelijk gaat om te blenden. De crème is soms wat droger van structuur (zeker als ze koud staat), en daarom koppiger om mooi te blenden. Genoeg wrijven met je vingers in de boodschap, want door de warmte kan de concealer beter ‘smelten’ op je huid.

Wie wint? 

Als ik een winnaar moet kiezen, zou ik toch gaan voor de cream concealer. Het geeft de meeste dekking en je kunt zelf wel wat bepalen hoe ‘dik’ de laag er gaat uit zien. Voorwaarde is wel dat hij zacht (/warm) genoeg is zodat hij handiger is in gebruik.

Ik ben toch nog benieuwd naar andere merken en andere concealers. Er bestaan er immers nog een HOOP. Vloeibare concealers vind ik persoonlijk het makkelijkst en snelst om te gebruiken, maar dan moet hij wel zo zacht zijn als boter zodat alles goed blendt en er niets te cakey uit ziet. De Fit Me Concealer van Maybelline teste ik even op mijn hand en die leek wel aan die eisen te voldoen. Helaas hadden ze de juiste kleur niet meer…

Welke concealer gebruiken jullie? linegraylight

6 gedachten over “3 x Concealer | Wie wint?

  1. Ik vind zelf de liquid camouflage het fijnst. Aangezien ik concealer het vaakst gebruik onder mijn ogen en voor een paar highlights op mijn gezicht. De cream is ook fijn voor op puistjes, maar de liquid concealer gebruik ik gewoon vaker! xo

    Like

  2. Ik heb een tijdje de concealer van NYC gebruikt voor maar 4 euro volgens mij bij de Kruidvat. Heel fijn spul maar de dekking was redelijk. De healthy mix concealer van bourjois vind ik heel fijn voor de dekking maar heeft wel een wat gelige kleur, maar als dat je goed staat is die perfect. De meest fijne concealer vind ik die van Artdeo, die is te koop bij de douglas.

    Like

Plaats een reactie