Sleek Matte Me | Review

Wie op zoek is naar een goeie liquid lipstick, die is op zoek naar eentje die transfer-proof is maar toch comfortabel is en eentje die het liefst lang blijft zitten. Dat waren ook mijn verwachtingen van de Sleek Matte Me Lip Creams. Ik kocht ze in 3 kleuren om toch maar de juiste vast te hebben. In deze review bespreek ik de pro’s en contra’s van dit product. 

HET PRODUCT

fotojet-collage1
Van boven naar onder: BIRTDHAY SUIT, BITTERSWEET, SHABBY CHIC

De verpakking: vrij simpel maar wel mooi. Het omhulsel is plastic en op het dopje vind je het logo van Sleek terug. De applicator is te vergelijken met de meeste liquid lipstick applicators. Die van Birthday Suit is iets langwerpiger, maar allen gebruiksvriendelijk.

De kleuren die ik koos zijn – what else – vrij zachte, natuurlijke kleurtjes. Wanneer ik nieuwe lipsticks koop zoek ik altijd online de swatches op om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van wat ik kan verwachten. Deze drie spraken mij het meeste aan en ook hier zijn ze: de swatches.

fotojet-collage2
vlnr: Shabby Chic – Bittersweet – Birthday Suit
fotojet-collage4
vlnr: Birtday Suit – Bittersweet – Shabby Chic

HET VERDICT

Het aanbrengen verloopt heel soepel. Door de crèmeachtige textuur voelt deze zeer zacht aan op je lippen. Ik merk wel dat je een tweede laag nodig hebt voor een volledige dekking van je lippen. Mijn favoriete kleur van het moment is Shabby Chic, een zacht paars. Minst tevreden ben ik over Birthday Suit, er zit een zekere oranje ondertoon uit en dat vind ik niet helemaal bij mij passen.

De kleuren zijn volledig opgedroogd na ongeveer dertig seconden. Birthday Suit had wel ietsje langer nodig. Ze drogen goed op, misschien zelfs te goed. Je ziet dat het pigment van de kleuren ook wel in de lijntjes van je lippen gaat kruipen waardoor je lippen er zeer droog uit zien. Een gloss of balsem on top zouden wel gepast zijn hier.

Groot pluspunt van deze liquid lipstick: ze geven niet af. Yes, yes, yesyesyes. Ze zijn dus volledig kiss/drink/foodproof, met als gevolg dat ze lang blijven zitten.

Sleek Matte Me Lip Cream
€ 7,49 bij boozyshop
Score: 8/10

Volgende Liquid Lipstick op m’n verlanglijstje: Milani Amore Matte Lip Cream

Welke kleur is jullie favoriet? 

linegraylight

5 gedachten over “Sleek Matte Me | Review

Plaats een reactie